Aku menulis ketika minda sedang bercerita. Ini ruang untuk luahan aku // Kistina.

Thursday, February 28, 2013

Menggelabah





Bismillah,

Tahu tak disebalik apa yang aku lakukan setiap hari/detik/masa adalah untuk mencari keredhaanNya. Tapi aku hanya manusia biasa yang tidak akan terlepas dari membuat sebarang dosa. Dosa melalui mata,mulut dan jugak telinga. Sekeliling aku penuh dengan manusia yang setiap hari berpenat lelah mencari/menimba ilmu untuk masa depan. Begitu juga aku yang setiap hari bangun pagi,pergi kelas,balik pergi sarapan/makan tghari pastu pergi kelas lagi malam je baru boleh rehat tu pun kalau takde discussion group. Tiap-tiap hari tahu tak. 

Membebel panjang macam ada orang nak baca pulak. Sebenarnya nak dijadikan cerita hari ini ada presentation math. Penat kteorang buat macam orang gila tak tidur sebab nak dapat markah perfect,bila dah present tetiba ms cakap salah, kena present hari lain, faham tak perasaan tu????? Lepas tu semua buat muka, aku pun turut sama bad mood. OMAllah. Sabar jelah.

Allah jadikan manusia untuk menyebarkan Islam dan menyembah kepadaNya. Bukan ingkar dengan perintahNya. Masha Allah. Mintak dijauhkan. Semoga aku dapat menjadi hambaNya yang solehah dan menjadi insan yang baik dari hari ke hari. Insha Allah. 
 

No comments:

Post a Comment