Aku menulis ketika minda sedang bercerita. Ini ruang untuk luahan aku // Kistina.

Monday, June 24, 2013

Luahan // 1




Sebelum tu, Assalamualaikum.

Hari ni cik jenab nak membebel atau kata lain meluahkan perasaan siket. Korang tengok atas,nampak gambar kan? Tahu tak pasal apa tu? Ladies' coach,betul.

Seperti yang sedia maklum,semua orang kerja sekarang dan ramai yang menggunakan kenderaan awam untuk ke destinasi masing-masing,tidak terkecuali aku dan kawan-kawan. 
Mana tak nya, kteorang nak pegi Mid Valley, Times Square, Low yatt, mana-mana jelah mesti naik KTM ni.

Salah satu kemudahan yang disediakan ialah Ladies' coach ni. Kteorang, kaum hawa ni special siket. Tempat duduk pun disediakan khas. Tapi ada yang menyalahgunakan kemudahan ni. 

Pernah terjadi satu hal, time tu aku dengan girlfriend aku keluar,masa on the way pulang kami duduk dalam ladies' coach. Rasa selamat je,tetiba masuk sorang lelaki kelantan. Selamba badak je duduk dekat ladies' coach tu. Nasib baik tak sampai 5 minit ada seorang wanita cina menegur, " ini coach perempuan,lelaki tak dibenarkan duduk sini " Lelaki tu pun blahh dari situ dengan muka malunyaaa. Aku tabik giler dengan wanita cina tu tapi yang malu sebab selalunya lelaki melayu lah yang selalu masuk ladies' coach tu. Berubah lah wahai saudara.

Hormat lah orang lain,baru lah orang lain boleh hormat dekat kita. Jangan harapkan sesiapa. Bertindak segera sebelum terlambat. Nasihat untuk diri sendiri dan untuk semua. Kalau nak terima,terima lah dengan hati yang terbuka,taknak pun takpe. 

Ingin melakukan perubahan untuk diri. Fighting ! 

No comments:

Post a Comment